Sveriges starkaste kvinnor inom fintech tycker till – vad krävs för att lyckas i branschen?

Pressinbjudan: Den 4 juli i Almedalen arrangerar EY en diskussion om fintech. Några av de medverkande är Lotta Lovén, head of digital banking på Swedbank, Sofia Ericsson Holm, investment manager technology på Industrifonden och Sandra Alenius, Vice President, Service Center på Klarna.

Finansbranschen påverkas allt mer av de trendsättande fintechbolagen. Fintechbolagen drivs av kreativa, nytänkande, självsäkra och relativt unga individer. Vad är det som skapar framgång och mod att utmana i denna konkurrensutsatta och ständigt föränderliga bransch?

Välkommen till ett seminarium där det diskuteras hur alla får möjlighet att bidra till och ta del av den för framtiden så viktiga fintechbranschen. Panelen består av starka kvinnor som arbetar nära fintech, men från olika perspektiv. Hur har panelen gjort för att lyckas i denna spännande bransch och hur får man fler individer att hoppa på tåget?

Paneldeltagare:
Lotta Lovén, head of digital banking, Swedbank
Sofia Ericsson Holm, investment manager technology, Industrifonden
Erika Eliasson, Chief Investor Relations Officer, Lendify
Sandra Alenius, Vice President, Service Center, Klarna
Elisabeth Thand Ringqvist, ordförande Swedish Private Equity & Venture Capital Association (SVCA) samt en av grundarna till fintechs branschförening

Seminariet modereras av Karin Sancho (rådgivare till banker och finansiella institutioner) och Lars Weigl (Sverigechef EY och ansvarig för bank, finans och försäkring i Norden) från EY.

Datum: Tisdag 4 juli
Tid: Kl. 11.00–11.55
Plats: Kopparsalen, Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6, Visby

Revisions- och rådgivningsföretaget EY arrangerar totalt åtta seminarier den 3-4 juli på Clarion Hotel Wisby. Seminarierna handlar om infrastruktur, entreprenörskap, cirkulär ekonomi, tillverkningsindustri, fintech, välfärd, skattepolitik och FN:s Agenda 2030. EY:s program och experter under Almedalsveckan: www.ey.com/almedalen