EYEON GROUP AB (publ): EyeonGroup ingår avtal med Mangold Fondkommission

Den 18 juni 2024 kommunicerades till marknaden att styrelsen i EyeonGroup överväger att byta handelsplats från NGM till Nasdaq. Som ett led i denna process har styrelsen nu beslutat att ingå avtal med Mangold Fondkommission som finansiell rådgivare som ett steg i denna process.

Mangold Fondkommission är en av de större aktörerna i Sverige inom Investment Banking och erbjuder finansiella tjänster riktade mot företag på de mindre marknadsplatserna i Sverige. Mangold Fondkommision har stor erfarenhet av noteringsprocesser och listbyten vilket passar för den position EyeonGroup befinner sig i. I ett första steg är det en notering på Nasdaq First North som är aktuell men bolaget har som målsättning att inom 1-2 år sikta mot huvudlistan.

Avtalet innebär att Mangold Fondkommission kommer att vara EyeonGroups finansiella rådgivare och därmed stötta processen från start till mål.

”Nu tar vi nästa steg i vår resa, i och med ett listbyte kommer vi att ha möjlighet att attrahera fler utländska investerare”, säger Fredrik Björklund, VD Eyeon Group AB.

Fredrik Björklund, VD, Eyeon Group AB (publ.)