EYEON GROUP AB (publ): EyeonGroup tecknar återförsäljaravtal med 24SevenOffice avseende B2B

EyeonGroup har skrivit återförsäljaravtal med 24SevenOffice för återförsäljning av B2B-tjänsten.

24SevenOffice är ett SaaS-bolag (Software as a Service) och levererar modulbaserade flexibla affärssystem och kan erbjuda ett flertal flexibla skräddarsydda lösningar för sina kunder. 24SevenSolutions grundades 1997 och är idag etablerade på flera nordiska marknader samt i Nordamerika med cirka 35 000 kunder. 24SevenOffice kundbas består av en stor mängd medelstora företag vilket är särskilt intressant för EyeonGroup. Detta innebär möjligheter för EyeonGroup att nå större kunder för B2B-tjänsten vilket har potential att driva ARPU i respektive affär.

Parterna har nu tecknat ett återförsäljaravtal där båda parter kommer att sälja EyeonGroups B2B-tjänst mot 24SevenOffices kunder. Detta öppnar upp möjligheter för EyeonGroup att nå fler potentiella B2B kunder. Avtalet är utformat enligt en ”revenue share” modell där EyeonGroup och 24SevenOffice delar på intäkterna.

”Vi är väldigt glada över detta partnerskap med EyeonGroup. Det här samarbetet möjliggör för oss att avsevärt förbättra vårt erbjudande inom IT-säkerhet och möta det mycket viktiga behovet av avancerat cyberskydd. Våra kunder kommer att dra stor nytta av de robusta säkerhetslösningar som EyeonGroup erbjuder”, säger Eirik Aalvik Stranden, CEO of 24SevenOffice.

”Vi är glada att inleda samarbete med 24SevenOffice, en pionjär inom molnbaserade lösningar. Tillsammans kan vi leverera heltäckande säkerhetslösningar som möter de höga IT-säkerhetskraveni dagens digitala landskap. I relation till vår nuvarande konverteringsgrad på cirka 21% i B2B-tjänsten, applicerad på denna potentiella kundstock med möjlighet till högre ARPU ser jag det som realistiskt att på sikt generera löpande intäkter om cirka 1,4 MEUR per år att dela på med 24SevenOffice”, säger Fredrik Björklund, styrelseordförande i EyeonGroup.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeon Group AB (publ.)