EYEON GROUP AB (publ): Letter of intent med Locon i Polen

EyeonGroup är överens om ett Letter of intent med Locon SP. Z o. o. Group, avseende att gemensamt sälja och marknadsföra EyeonGroups tjänster på den polska marknaden. Locon har partnerskap med de största telekomoperatörerna i Polen, bl.a Orange och T-Mobile. Detta skulle ge EyeonGroup möjlighet att, genom Locon, sälja sina produkter mot telekomoperatörernas slutanvändare. Diskussionerna om ett samarbete fortgår nu.

Locon är en polsk aktör som utvecklar applikationer främst inom platsbaserade tjänster. Locon har verkat på den polska marknaden sedan 1995 och innehar partnerskap med de största polska telekomoperatörerna.

Parterna har nu slutit en avsiktsförklaring om att ingå ett kommersiellt avtal där EyeonGroups tjänster kan erbjudas inom ramen för Locons produktutbud mot slutanvändare som finns inom de partnerskap Locon har på den polska marknaden. Detta skulle ge EyeonGroup möjlighet att nå ett stort antal slutanvändare på en ny marknad, samtidigt som Locons produktutbud utökas och innebär ytterligare försäljningspotential inom deras befintliga partnerskap.

Sammantaget skulle detta innebära ett samarbete som skulle gynna både EyeonGroup och Locon.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeon Group AB (publ.)