EYEONID GROUP AB (publ): EyeonGroup lanserar Protectia som varumärke för slutkunder inom B2B och B2C

EyeonGroup lanserar nu ett nytt varumärke för slutkunder inom både B2B och B2C. Protectia marknadsförs via hemsidan https://protectia.se och är en OneStopShop med en app store för Cyber Security tjänster för både företag och privatpersoner. Arbetet med att bredda produktportföljen pågår för fullt och nya produkter och tjänster kommer fortlöpande att adderas.

Protectia har redan ca 2 250 slutkunder B2C varav ca 2 000 följde av övertagandet av en tidigare återförsäljare vilket kommunicerades den 3 maj 2024. Inom segmentet B2C erbjuds privatpersoner id-skydd och kreditskyddstjänster.

Inom B2B ska Protectia erbjuda allt ett företag behöver för att skydda sig mot ”Cyber Crime”. Idag erbjuds tjänster som domänbevakning, id-bevakning av anställda, VPN och Password Protection med mera.

”Lanseringen av Protectia innebär att EyeonGroup nu har en OneStopShop för både före B2B och B2C. Vi har redan idag en bred produktsportfölj men kommer fortsätta att addera nya produkter för att kunna erbjuda företag och privatpersoner marknadens bästa och mest kompletta utbud inom Cyber Security”, säger Fredrik Björklund, styrelseordförande.

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.