EYEONID GROUP AB (publ): Eyeonid Group utökar samarbetet med Telenor Norge

Eyeonid och Telenor påbörjade sitt samarbete våren 2018 har nu kommit överens om att utöka samarbetet. Den primära tjänsten har avsett paketering i produkterbjudandet som Telenor Norge marknadsför under namnet SAFE.

I samband med Eyeonids tekniska utveckling och de möjligheter den skapat inom ramen för Dynamic Matches har Eyeonid kunnat erbjuda ett antal unika lösningar på marknaden, vilka nu ligger till grund för att utveckla samarbetet. Det fördjupade samarbetet bör ses som ett styrkebesked på hur bolagen arbetat aktivt med att finna nya möjligheter till värdeskapande erbjudanden inom området.

Eyeonid bedömer ekonomisk effekt fr.o.m. tredje kvartalet 2022. Avtalstiden för ramavtalet inklusive utökningen förlängs med ytterligare två år från signeringsdatum.

Georg Tsaros, VD, Eyeonid Group AB (publ.)

Telefon: 070 882 68 28

E-post: georg.tsaros@eyeonid.com

www.eyeonid.com

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom. I koncernen ingår affärsområdena EyeonID och EyeonTEXT.

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 augusti 2022 kl. 11:58 CET.