EYEONID GROUP AB (publ): Lämnar marknadsuppdatering maj

EyeonGroup lämnar marknadsuppdatering om verksamheten från maj.

• EyeonGroups försäljning i april respektive maj uppgår till de högsta nivåerna i Bolagets historia.
  • I maj hade Bolaget cirka 245 000 aktiva abonnemang genom befintliga partners/återförsäljare white label B2B2C och B2B2B. Detta var en ökning jämfört med april med cirka 3 000 aktiva abonnemang. Tillsammans med cirka 2 400 aktiva abonnemang via Protectia (se nedan punkt nedan) uppgår antalet aktiva abonnemang till drygt 247 000 vilket är en ökning med drygt 5 000 jämfört med april.
  • Totalt antal kunder i Bolagets B2B tjänst, Enterprise, har passerat 200. Affärerna i B2B-tjänsten är av varierande storlek och varierar i årsvärde mellan cirka 2,5 TSEK och 165 TSEK.
  • Totalt antal kunder i Bolagets B2C tjänst under det nya varumärket Protectia uppgick till cirka 2 400.
  • Under maj har Protectias cirka 2 400 slutkunder fått totalt drygt 13 000 larm och cirka 4,2% av dessa har fått larm som hjälpt dem att förhindra ett bedrägeri och/eller hackning av användarkonton.
  • Totalt antal stängda affärer under maj inom B2B och B2C uppgick till 234 stycken.
  • Antal säljare i verksamheten uppgår för närvarande till sex stycken varav två arbetar mot kommuner och återförsäljare/partners. Under maj har noterats högre antal avslut per säljare dock med en lägre ARPU (genomsnittlig intäkt per användare) än tidigare, men är fortfarande på mycket tillfredställande nivå jämfört med historiken.
  • EyeonGroup har lanserat det nya slutkundsvarumärket och hemsidan Protectia. Marknadsföring och försäljning av EyeonGroups produkter via Protectia har påbörjats. Protectia ska fungera som en OneStopShop inom cyber security för både privatpersoner (B2C) och företag (B2B).
  • EyeonGroup har som kommunicerats övertagit en B2C-verksamhet från en tidigare återförsäljare. Denna verksamhet är en del av det nylanserade varumärket Protectia.
  • Under maj kommunicerades att verksamheten beräknas ha positivt kassaflöde under det andra kvartalet 2024.
  • Har påbörjat en process att flytta datalagring till Sverige och öka Bolagets kontroll över datan.
  • EyeonGroup har utökat sitt produktutbud med VPN och Password Manager, vilka ingår i Protectias OneStopShop inom cyber security.
  • Har tecknat återförsäljaravtal avseende B2B-tjänsten med en internationell återförsäljare.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ.)

E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning MAR. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-06-03 kl. 08:30 CET.

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.