EYEONID GROUP AB (publ): Nominering av ny styrelseledamot till Eyeonid Group ABs styrelse

Peter Ekelund har av personliga skäl tvingats att avstå från den nominering som han tidigare accepterat. Peter Ekelund har under det senaste året varit ledamot och sedan januari 2023 agerat som tillförordnad styrelseordförande. I Peters ställe nomineras istället Lars Roth, 46 år, till nyval. För att Eyeonid Group fortsatt ska dra nytta av Peters starka nätverk och förmåga att agera inom finansmarknaderna så kommer Peter att ingå i det nya Advisory Board som etableras för att stötta Eyeonid Groups fortsatta tillväxt. Till Advisory Board knyts även Börge Granli som med lång erfarenhet från tillväxtbolag inom tech redan verkar för bolaget.

Lars Roth nomineras till styrelsen som ledamot. Lars Roth, 46 år, har en lång bakgrund inom tech med uppdrag för flera spännande bolag. Han har erfarenhet av tidigare chefspositioner hos Teliasonera och Halebop, där han verkat som affärsutvecklingschef. Lars är medgrundare av Bright Energy AB. Han har även suttit i flera bolagsstyrelser, bland annat i Zound Industries och är styrelseledamot i Ngenic AB.

Med den nominerade styrelsen och det nya Advsiory Board, tillsammans med en bra ledning, finns en bredd och kunskap som kommer verka för att skapa fortsatt tillväxt över tid.

Georg Tsaros, VD, Eyeonid Group AB (publ.)

Telefon: 070 882 68 28

E-post: georg.tsaros@eyeonid.com

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom. I koncernen ingår affärsområdena EyeonID och EyeonTEXT.