EYEONID GROUP AB (publ): Tecknar avtal med telekomoperatör i Östeuropa

Eyeonid Group har tecknat avtal med en telekomoperatör avseende återförsäljning av EyeonIDs id-skyddstjänst white label mot operatörens kundgrupper på den östeuropeiska marknaden. Avtalet är resultatet av det Letter of Intent som kommunicerades genom pressmeddelande den 28 mars 2024.

Avtalet innebär att EyeonID för första gången kommer in på en marknad i Östeuropa tillsammans med en telekomoperatör. Telekomoperatören är ledande i sitt land med drygt 3 miljoner mobilkunder vilket innebär stor potential för både EyeonID och operatören. Parterna har parallellt med avtalsprocessen påbörjat och drivit projektet med implementation sedan början av april. I och med att processerna har löpt parallellt så är ambitionen att lansering mot telekomoperatörens konsumentmarknad kan ske redan i juni i år. Den ursprungliga lanseringsplanen var planerad att ske under Q3.

Avtalet är ett tillsvidareavtal och lägsta avtalsvärde uppgår till 50 000 EUR per år. Det finns potential till stegvis högre intäkter vilket styrs av hur många slutanvändare som ansluts till tjänsten. Avtalet ger intäktspåverkan från start. Det första årets minimum intäkter om 50 000 EUR kommer att förskottsfaktureras under Q2 2024 enligt avtal.

”Det är glädjande att konstatera att vi nu har ytterligare en återförsäljare kontrakterad för vår white label tjänst. Jag vill tacka såväl våra egna medarbetare som vår nya återförsäljare för en synnerligen snabb och smidig process som har resulterat i att vi på drygt två månader har kunnat gå från LOI till avtal och lansering. Det är ett styrkebevis på att EyeonID har en organisation som snabbt klarar av integrationer mot betydligt större partners än vad vi själva är.” säger Fredrik Björklund, styrelseordförande.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ.)

E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.