KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA I EYEONID GROUP AB

Vid extra bolagsstämma i Eyeonid Group AB (publ) (”Bolaget”) som hölls den 16 april kl. 09.00 i Stockholm, beslutades i huvudsak:

att godkänna styrelsens beslut om att på nedanstående huvudsakliga villkor förvärva Bolder Sweden AB (”Bolder”) enligt de förvärvsavtal som Bolaget ingått med ägarna av Bolder avseende samtliga aktier och utställda teckningsoptioner i Bolder med underliggande dotterbolag (”Transaktionen”) på i huvudsak följande villkor:

1. Bolaget förvärvar samtliga 145 023 aktier och 54 384 teckningsoptioner i Bolder.

2. Köpeskillingen för aktierna i Bolder uppgår till 50 399 650,40 kronor vilket Bolaget, på tillträdesdagen, ska betala med revers varefter säljarna ska teckna 43 825 783 nyemitterade aktier i Bolaget till en kurs om 1,15 kr aktie, vilket sammanlagt motsvarar köpeskillingsbeloppet. Vidare kan en tilläggsköpeskilling i form av högst 43 825 783 nyemitterade vederlagsaktier i Bolaget utgå förutsatt att vissa s.k. milestones är uppfyllda inom 12 månader.
  1. Som vederlag för de 54 384 teckningsoptionerna i Bolder och innehavarens åtagande om att säkerställa rörelsekapital i Bolder för verksamhetsåret 2021, ska Bolaget emittera högst 38 669 809 teckningsoptioner i Bolaget med en rätt att, under en period om fyra månader som infaller 17 månader efter tillträdesdagen, för varje teckningsoption teckna en ny aktie i Bolaget till en kurs om 1,15 kronor per aktie.

att anta ny bolagsordning innebärande att gränserna för (i) aktiekapitalet ökas till lägst 3 125 000 kronor och högst 12 500 000 kronor, (ii) antalet aktier som får utges ökas till lägst 125 000 000 aktier och högst 500 000 000 aktier och (iii) att högsta antalet ledamöter i styrelsen ökas till 8 ledamöter,

att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen och längst till och med 15 april 2022 fatta beslut om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier samt att emittera teckningsoptioner och konvertibler i sådan utsträckning som från tid till annan är tillåten enligt bolagsordningen och att därmed kunna avvika från aktieägarnas företrädesrätt. Noterades att syftet med bemyndigandet är att kunna genomföra Transaktionen och öka Bolagets finansiella flexibilitet och styrelsens handlingsutrymme. Om styrelsen i övrigt beslutar om emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska skälet vara att möjliggöra extern kapitalanskaffning för finansiering av Bolagets verksamhet och/eller förvärv av andra företag eller verksamheter,

att bemyndiga styrelsen i Bolaget att vidta de srre justeringar av besluten vid stämman som kan visa sig erforderliga i samband med registrering av besluten hos Bolagsverket.

Samtliga beslut fattades enhälligt av stämman.

Eyeonid Group AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Sundewall, styrelseordförande

+46 (0)76-877 00 00

henrik.sundewall@eyeonid.com

Patrik Ugander, VD

+46 (0)70-544 01 68

patrik.ugander@eyeonid.com

Carl-Magnus Jönsson, CFO

+46 (0)73-545 53 50

carl-magnus.jonsson@eyeonid.com

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Genom helhetslösningar som kompletteras med försäkring, betalningslösningar och assistanstjänster samt försäljnings- och marknadsstöd för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och retail, skapar EyeOnID lösningar för nya affärsmöjligheter hos sina kunder.

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 april 2021 kl 10.30 CET.