EYEONID GROUP AB (publ): Eyeonid lanserar nytt tjänsteerbjudande mot företagsmarknaden under andra kvartalet 2023

Domänbevakning lanseras på den svenska marknaden under andra kvartalet 2023.

Efter ett intensivt arbete med färdigställande av den nya generationens teknologi kommer Eyeonid under andra kvartalet 2023 att lansera Domänbevakning.

Utvecklingen av Domänbevakning skedde parallellt med, och möjliggjordes som resultat av, att bolagets grundteknologi åstadkom noterbara kliv. I samband med det arbetet lyftes möjligheterna när det gäller att identifiera och korrelera känsliga persondata som läckt till helt nya nivåer, vilket ytterst få ledande aktörer på ett internationellt plan lyckats tangera.

Domänbevakningstjänsten garanterar högsta nivå på europeisk dataefterlevnad, ett område som alltmer kommer behöva tas hänsyn till av marknaden och dess aktörer. Domänbevakning uppfyller samtliga krav och Eyeonid kan därmed erbjuda tjänster som primärt kan erhållas av amerikanska parter, men med denna konkurrensfördel.

Domänbevakning kommer lanseras i led med den roadmap och tidsram som sattes för tjänsten, samtidigt som tjänstens nästkommande etapper påbörjas när det kommer till utvidgandet av funktionaliteter. Tjänsten kommer som tidigare aviserat erbjuda företag, initialt av större storlek, att få en god överblick över potentiella sårbarheter som resultat av läckt data. Dessa sårbarheter kan komma att utvecklas till tydliga säkerhetsrisker i kritiska delar av deras verksamhet och leda till ransomware situationer och dylikt, vilket säkerhetsavdelningar då får möjlighet att agera proaktivt på i god tid.

Eyeonid estimerar att Domänbevakning kommer ha en positiv resultatpåverkan under andra halvåret 2023.

Georg Tsaros, VD, Eyeonid Group AB (publ.)

Telefon: 070 882 68 28

E-post: georg.tsaros@eyeonid.com

Om Eyeonid

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom. I koncernen ingår affärsområdena EyeonID och EyeonTEXT.