EYEONID GROUP AB (publ): Planerar namnbyte och breddar produktportföljen

Eyeonid Group AB avser att accelerera verksamheten och planerar i och med detta ett namnbyte och att bredda bolagets produktportfölj.

Bolaget planerar att addera 3 nya produkter riktade mot B2B, EyeonVPN, EyeonAntiVirus och EyeonPW (password manager) i bolagets produktportfölj. I och med dessa produktlanseringar planeras att byta bolagsnamn till Eyeon Group AB för att tydliggöra att bolaget framåt kommer ha en bredare produktportfölj än enbart id-skydd. Därutöver planeras även en ny produktlansering riktad mot B2C segmentet under det nya varumärket areyouhacked.com som är under utveckling.

De nya produkterna kommer bolaget att sälja både mot nuvarande partners/återförsäljare men också direkt mot nya företag och marknader genom en nyrekryterad säljavdelning som ska vara inriktad på direktförsäljning.

Bolaget har även påbörjat ett arbete med att leta och identifiera eventuella förvärv i syfte att snabbare komma åt kundstockar med befintliga slutkunder och därmed driva tillväxt och höjda marginaler.

Bolaget kommer hålla alla aktieägare löpande informerade varje månad hur utvecklingen går.

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ.)

E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com

Om EyeonID

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.