EYEONID GROUP AB (publ): Styrelsen informerar om att Fredrik Björklund tillträder som VD för Eyeonid Group från och med den 1 september

Styrelsen meddelar att Fredrik Björklund, idag styrelseordförande i Eyeonid Group, tillträder som VD från och med den 1 september. Avgående VD Georg Tsaros kvarstår som VD till och med maj månads utgång och därefter kommer Bolagets CFO Carl-Magnus Jönsson att vara tillförordnad VD för perioden juni – augusti.

Fredrik Björklund kommer närmast från Miss Group där han haft ett flertal ledande positioner men framförallt viktig erfarenhet som VD och medgrundare. Miss Group som över tid gjort en snabb tillväxtresa inom hosting och som idag omsätter över 1 miljard SEK. En tillväxtresa som Fredrik Björklund har varit högst delaktig i.

Fredrik Björklund valdes in i Eyeonid Group ABs styrelse på årsstämman 2023 som styrelseledamot och tog över som ordförande från 1 mars i år. I rollen som ordförande har Fredrik Björklund på ett tydligt sätt satt sig in i den operativa verksamheten vilket gör att det inte kommer innebära någon startsträcka när han tillträder som VD. Fredrik Björklunds ersättning kommer vara kopplad till löpande säljbudget på månadsbasis och betalas endast om denna uppnås. Vid uppnådda säljmål kommer Bolagets totala kostnad för VD ersättningen uppgå till 100 TSEK per månad inkluderat sociala avgifter mm. Detta kommer innebära en stor besparing för bolaget jämfört med nuvarande nivå.

I och med denna förändring kommer nu påbörjas ett arbete med att hitta en ny styrelseordförande som har erfarenhet av snabbt växande SaaS bolag.

Fredrik Björklund, Styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ.)

E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com

Om EyeonID

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.