EYEONID GROUP AB (publ): Tidigareläggande av delårsrapport januari-september 2020 till fredag den 13 november

Styrelsen i Eyeonid har mot bakgrund av den kommande teckningsperioden för teckningsoptioner avseende serie 6, benämnda som TO6, beslutat att tidigarelägga delårsrapporten avseende januari-september 2020. Nytt datum för publicering är fredagen den 13 november 2020. Tidigare kommunicerad tidpunkt var måndag 23 november 2020.

Eyeonid Group AB (publ) (”Eyeonid” eller ”Bolaget”) har beslutat att tidigarelägga delårsrapport avseende perioden januari-september 2020 till fredag 13 november 2020. Tidigare angiven tidpunkt för offentliggörande var måndag 23 november 2020. Bolaget har en teckningsoption av serie 6 (TO6) med teckningsperiod måndag 16 november – fredag 27 november 2020. Bolaget bedömer att det är viktigt att aktieägare och innehavare av TO6 får tillgång till en så uppdaterad och rättvisande bild som möjligt innan teckningsperioden inleds. Därmed har Bolaget beslutat om tidigareläggning av offentliggörande av delårsrapport avseende januari-september 2020.

Patrik Ugander, CEO, Eyeonid Group AB (publ.)

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Genom helhetslösningar som kompletteras med försäkring, betalningslösningar och assistanstjänster samt försäljnings- och marknadsstöd för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och retail, skapar EyeOnID lösningar för nya affärsmöjligheter hos sina kunder.

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 nov 2020 kl. 10.00 CET.