EYEONID GROUP AB (publ): Valberedningen presenterar förslag inför årsstämma och från och med 1 mars tillträder Fredrik Björklund som ordförande

Valberedningen i Eyeonid Group AB har under vintern mötts ett antal gånger för att värdera styrelse inför 2024 års årsstämma. I denna process har Fredrik Björklund (representerande House of K Holding med bolag) samt Pontus Karsbo och Erik Hallberg adresserat de frågor som ålagts valberedningen från årsstämman 2023.

Valberedningen kommer rekommendera att styrelsen skall bestå av 3 personer.

Erik Hallberg har tidigt informerat om att han inte är tillgänglig för omval.

Till Styrelse kommer Fredrik Björklund, Pontus Karsbo återväljas samt Börge Granli nomineras till ny ledamot.

Fredrik Björklund kommer nomineras till ny ordförande för styrelsen till årsstämman 2024.

För att skapa fokus på den fortsatta tillväxten och möjligheter kommer Fredrik Björklund per den 1 mars 2024 ta över som ordförande och Erik Hallberg lämna styrelsen.

”Det har varit ett antal spännande år där vi fokuserat på att skapa partners som vill vara med och skapa säkerhet för oss som användare av vårt data och där fokus under det senaste året på B2B lösningar inom cybersäkerhet tagit kraft men nu är på väg ut i marknaden. Med Fredrik och de duktiga ägare som under 2024 kom in i bolaget finns nu en plattform för fortsatt ökad tillväxt. Jag önskar Fredrik och bolagets ledning allt det bästa och kommer följa resan framöver” säger Erik Halllberg.

”Att jag tar rollen som styrelseordförande ska ses som en början på ett ägarlett bolag som ska sänka kostnaderna och öka fokus på sälj och marknadsföring. Jag kommer inte ta något extra arvode för min roll som ordförande utan dom pengarna ska satsas på sälj istället och min uppsida är att jag är aktieägare, som bygger ett skalbart och lönsamt bolag säger Fredrik Björklund.

”Vi kommer att påbörja rekryteringen av 2 stycken säljare som ska sitta direkt under mig som arbetande ordförande, deras fokus kommer vara på att sälja den nya B2B produkten samt andra produkter vi kommer att integrera i EyeonID. Fördelen är att vi sitter redan på information om vilka företag som har problem med säkerhet på internet och fokus kommer vara på att hjälpa dom lösa sina problem med vår core och en bredare produktportfölj"

Erik Hallberg, Styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ.)

E-post: erha01@hotmail.com

Om EyeonID

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom. I koncernen ingår affärsområdena EyeonID och EyeonTEXT.