Kommuniké från extra bolagsstämma i Eyeonid Group AB

Vid extra bolagsstämma i Eyeonid Group AB (”Bolaget”) som hölls idag den 27 januari 2023 kl. 10.00 på bolagets kontor på Sibyllegatan 81 i Stockholm, beslutades i huvudsak:

att genomföra föreslagen riktad nyemission av 109 aktier enligt förslaget i kallelsen.

att ändra bolagsordningens gränser avseende antalet aktier till lägst 8 000 000 aktier och högst 32 000 000 aktier enligt förslaget i kallelsen.

att genomföra sammanläggning aktier, varigenom 100 (etthundra) befintliga aktier byta ut mot 1 (en) ny aktie, i enlighet med förslaget i kallelsen.

att ändra bolagsordningens gränser avseende aktiekapitalet till lägst 9 440 000 kronor och högst 37 760 000 kronor enligt förslaget i kallelsen.

att minska aktiekapitalet för förlusttäckning utan indragning av aktier i enlighet med förslaget i kallelsen.

att bemyndiga styrelsen i Bolaget att vidta de smärre justeringar av besluten vid extra bolagsstämman som kan visa sig erforderliga i samband med registrering av besluten hos Bolagsverket.

Samtliga beslut fattades enhälligt av stämman.

Eyeonid Group AB

För mer information, vänligen kontakta:
Georg Tsaros, VD, Eyeonid Group AB
Tel: +46 708 82 68 28, email:
georg.tsaros@eyeonid.com

Carl-Magnus Jönsson, CFO, Eyeonid Group AB
Telefon: +46 735 45 53 50, e-mail:
carl-magnus.jonsson@eyeonid.com

Om EyeonID

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom. I koncernen ingår affärsområdena EyeonID och EyeonTEXT.