F-Secures antivirus-skydd för företag får topp-poäng

F-Secures produkt, Client Security, som erbjuder företag ett skydd mot exempelvis skadlig kod fick genomgående bra betyg i ett test som nyligen genomförts av den oberoende testorganisationen AV-TEST*.

I testet undersöktes förmågan att skydda datorer från skadlig kod, att återställa redan infekterade datorer samt användarvänlighet. F-Secures företagslösning fick högst poäng i kategorin skydd men även i de övriga kategorierna fick F-Secure väldigt bra resultat.

Den senaste veckan har företags IT-säkerhet diskuterats flitigt med anledning av att bland annat ett antal tidningar haft journalister som fått sina mailkonton kapade.

- Att inte ha ett uppdaterat skydd mot exempelvis skadlig kod på sitt företag är som att stå utanför kontoret och dela ut pengar och företagshemligheter till förbipasserande. Att F-Secure får så bra betyg av AV-TEST är glädjande och visar att vi är minst lika bra på att skydda företag som människor, säger Johan Jarl, teknisk chef på F-Secure.

Testet av virusskydd för företag är det första som organisationen AV-TEST genomför.

-F-Secure har genom åren nått upprepat goda resultat i våra tester av deras skydd för hemanvändning. Det är roligt att se att samma höga skydd återfinns i F-Secures företagslösningar, säger Andreas Marx, VD på AV-TEST.

De höga poängen för F-Secure Client Security innebär att AV-TEST märkt tjänsten med titeln ”Approved Endpoint Protection Product”.

*AV-TEST är en tysk oberoende organisation med tjänster inom IT-säkerhet och antivirus-forskning, med fokus på upptäckt och analys av dagens datorvirus och hur dessa beter sig i omfattande jämförelsetester av antivirus-produkter.

För F-Secures fullständiga testresultat, se länk:

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Jarl, teknisk chef, F-Secure, på tel: 0708-714 016 alt på e-post: johan.jarl@f-secure.com

_________________________________________________________________________
Om F-Secure – Protecting the irreplaceable Medan du koncentrerar dig på vad som är viktigt för dig, ser vi till att du är skyddad och säker på internet oavsett om du använder en dator eller en Smartphone. Vi har lösningar för säkerhetskopiering och ser till att du kan dela med dig av dina viktiga filer. Våra tjänster är tillgängliga via över 200 operatörer världen över och används i miljoner hem och företag. F-Secure grundades 1988 och finns listat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.se