Spara och dela innehåll enkelt med nya F-Secure Online Backup

Siffror från en undersökning gjord av F-Secure visar att mer än 90 procent tycker att det är minst lika viktigt att säkerhetskopiera sina filer som att ha ett antivirusskydd*. 77 procent säger också att de skulle vilja ha tillgång till sina säkerhetskopierade filer överallt. F-Secures uppdaterade Online Backup-tjänst erbjuder ett enklare sätt att både spara och dela med sig av sitt digitala innehåll.

-I dag betyder datasäkerhet mer än enbart skydd mot virus. Liksom F-Secures övriga tjänster erbjuder F-Secure Online Backup ett enklare och säkrare liv för alla datoranvändare, oavsett om det handlar om företag eller privatpersoner, säger Mikko Hypponen, Chief Research Officer på F-Secure.

F-Secure Online Backup sköter automatiskt all säkerhetskopiering av bilder, musik och annat digitalt innehåll och ser till att det lagras på säkra servrar online. En automatisk säkerhetskopiering sker när datorn är uppkopplad till internet och användaren kan enkelt återställa filer, automatiskt eller genom att välja ut de filer man behöver.

De sparade filerna kan säkert nås var som helst ifrån där det finns en internetuppkoppling, och kan delas direkt med vänner eller via Facebook och andra sociala nätverk.

F-Secure Online Backups uppdaterade gränssnitt är numera ännu enklare för användaren att arbeta med. Det finns ingen gräns för mängden innehåll som kan sparas och löpande mailrapporter meddelar statusen på användarens säkerhetskopiering.

- F-Secure Online Backup ger människor ett ännu enklare sätt att trygga sitt digitala liv samtidigt som tjänsten också avsevärt förenklar möjligheten att dela med sig av innehållet till andra. Det är bara installation och uppkoppling till internet som krävs, sedan sköter tjänsten resten, säger Johan Jarl, teknisk chef på F-Secure.

*Undersökningen genomfördes av F-Secure via SurveyGizmo i april 2011 med 609 respondenter över hela världen som tillfrågades genom F-Secures blogg, Safe and Savvy.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Jarl, teknisk chef på F-Secure.
Mobiltelefon: 070-871 40 16
E-post: johan.jarl@f-secure.com

F-Secure online backup finns tillgängligt på: http://www.fsecure.com/en/web/home_global/backup/online-backup/trial eller via F-Secures återförsäljare. En automatisk uppdatering finns tillgänglig för alla existerande F-Secure Online Backup -användare.

Om F-Secure – Protecting the irreplaceable Medan du koncentrerar dig på vad som är viktigt för dig, ser vi till att du är skyddad och säker på internet oavsett om du använder en dator eller en Smartphone. Vi har lösningar för säkerhetskopiering och ser till att du kan dela med dig av dina viktiga filer. Våra tjänster är tillgängliga via över 200 operatörer världen över och används i miljoner hem och företag. F-Secure grundades 1988 och finns listat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.se