Ändrade obligationsvillkor

Det skriftliga förfarandet avseende vissa ändringar i villkoren för Future Gaming Group International AB:s (”Bolaget”) seniora säkerställda obligationslån 2017/2025 med ISIN SE0010547422 har avslutats. Obligationsinnehavarna har godkänt de föreslagna ändringarna, som främst syftar till att minska minimikassakraven för koncernen samt att kunna fullfölja likvidationerna av de dotterbolag där verksamheterna har avvecklats.

De nya villkoren innebär att (i) koncernen, exklusive Fable Media ApS och dess dotterbolag, samt (ii) Fable Media ApS och dess dotterbolag, vid varje mättillfälle (kvartalsvis) ska hålla en minimikassa om 2 miljoner kronor vardera.

Vidare har Bolaget fått ett godkännande av obligationsinnehavarna att fullfölja likvidationerna av dotterbolagen Unlimited Media Ltd och OÜ Viistek Media, där verksamheterna har avvecklats. Eventuella kvarvarande tillgångar i dessa dotterbolag som inte är av obetydligt värde avses föras över till dotterbolaget Phase One Performance AB.

Obligationsinnehavare som representerar 100% av det justerade nominella obligationslånebeloppet har röstat för ett godkännande av de föreslagna ändringarna av obligationsvillkoren, vilket innebär att dessa antagits med erforderlig majoritet.

De uppdaterade obligationsvillkoren kommer att finns tillgängliga på Bolagets hemsida (https://futuregaminggroup.com/obligation/).

Stockholm den 16 oktober 2023

Denna information lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2023-10-16 14:35 CET.

Future Gaming Group International AB är ett på Spotlight Stock Market noterat bolag som investerar i och utvecklar tjänster inom lead generation, även kallat affiliatemarknadsföring eller prestationsbaserad marknadsföring. FGG-koncernen äger och driver via dotterbolag lead generation-verksamheterna Fable Media och Phase One Performance.