Helårsprognos

Fable Media Group AB (“Bolaget”) förväntar sig att koncernen för helåret 2024 kommer nå en nettoomsättning på 97 till 105 miljoner kronor och ett EBITDA-resultat om 70 till 75 miljoner kronor, med en förväntad EBITDA-marginal på 70 till 74 procent.

Prognosen bygger på utfallet hittills i år och förväntad utveckling under den resterande delen av året, med hänsyn tagen till vanliga säsongsvariationer och liknande. Prognosen är ett led i Bolagets ambition att öka kommunikationen till marknaden och uppdaterade prognoser kommer att lämnas framöver.

Stockholm den 21 augusti 2024
Fable Media Group AB

Denna information lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2024-08-21 11:51 CET.

alexander@fablemedia.se

Fable Media Group AB är ett på Spotlight Stock Market noterat bolag som investerar i tjänster inom lead generation (prestationsbaserad affiliatemarknadsföring). FMG-koncernen äger och driver via dotterbolag lead generation-verksamheterna Fable Media och Phase One Performance.