Resultat från återköp av obligationer

Future Gaming Group International AB (“Bolaget”) har ingått en överenskommelse om återköp av ytterligare obligationer i sitt obligationslån med ISIN SE0010547422 till ett totalt nominellt belopp om cirka 19,8 miljoner kronor. Likvidbeloppet uppgår till cirka 18,2 miljoner kronor. Återköpet görs till rabatterat pris och förväntas medföra en positiv redovisningsmässig effekt på finansnettot för det fjärde kvartalet 2023 om cirka 4,6 miljoner kronor.

Av det totala likvidbeloppet om cirka 18,2 miljoner kronor kommer cirka 12,1 miljoner kronor betalas under december 2023 medan resterande cirka 6,1 miljoner kronor kommer att betalas senast den 1 april 2024. Hela den redovisningsmässiga resultateffekten på finansnettot till följd av obligationsåterköpet bokförs under det fjärde kvartalet 2023.

Stockholm den 8 december 2023

Denna information är sådan som Future Gaming Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-12-08 16:14 CET.

Future Gaming Group International AB är ett på Spotlight Stock Market noterat bolag som investerar i och utvecklar tjänster inom lead generation (prestationsbaserad affiliatemarknadsföring). FGG-koncernen äger och driver via dotterbolag lead generation-verksamheterna Fable Media och Phase One Performance.