Resultat från återköp av obligationer

Fable Media Group AB (“Bolaget”) har ingått en överenskommelse om återköp av ytterligare obligationer i sitt obligationslån med ISIN SE0010547422 till ett nominellt belopp om cirka 7,6 miljoner kronor. Likvidbeloppet uppgår till cirka 6,7 miljoner kronor och kommer belasta Bolagets kassa under det tredje kvartalet 2024. Återköpet görs till rabatterat pris och förväntas medföra en positiv effekt på finansnettot för det tredje kvartalet 2024 om cirka 2,1 miljoner kronor.

Återköpet görs till ett pris om 88% av nominellt belopp. Fable Media Group AB är intresserat av att framöver köpa tillbaka ytterligare obligationer till liknande kurs i den mån Bolagets kassaposition tillåter det vid den aktuella tidpunkten.

Stockholm den 24 juli 2024
Fable Media Group AB

Denna information är sådan som Fable Media Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-07-24 14:09 CET.

alexander@fablemedia.se

Fable Media Group AB är ett på Spotlight Stock Market noterat bolag som investerar i tjänster inom lead generation (prestationsbaserad affiliatemarknadsföring). FMG-koncernen äger och driver via dotterbolag lead generation-verksamheterna Fable Media och Phase One Performance.