Facile & Co publicerar prognos för år 2001

Report this content

Facile & Co publicerar prognos för år 2001 Facile & Co publicerar sin årsredovisning imorgon och inbjuder aktieägare till bolagsstämman den 25 april 2001. Årsredovisningen innehåller följande prognos för år 2001: · Rörelseresultat i intervallet MSEK-7 - MSEK-10. · Värdeökning på produktportöljens varumärken väsentligt överstiger MSEK 50. "Facile & Co's mål är att vara världsledande inom utvecklingen av nya varumärken inom dryckessektorn. Lönsamhetens kärna kommer att ligga i värdetillväxten av portföljens varumärken. Vi förutspår en mycket stor tillväxt för såväl försäljningsvolym och omsättning som varumärkesvärde för 2001. Denna tillväxt kommer att balanseras av ett noga beaktande av kapitalförbrukningen ("cash burn rate")," sager VD James Roberton. Aktieägare i Facile & Co AB (publ) (org.nr 556224-4300 Grevgatan 48, 111 58 Stockholm) kallas härmed till bolagsstämma onsdagen den 25 april 2001 kl 14.00 på Wetterling Gallery, Kungsträdgården 3, 111 47 Stockholm. Rätt att deltaga vid stämman har aktieägare som - dels är upptagen i aktieboken senast torsdagen den 12 april 2001 - dels gör anmälan till bolaget senast kl. 16.00 tisdagen den 17 april 2001 (Anmälan kan ske per post enligt ovan angivna bolagsadress eller per telefon + 46 (0) 8 660 81 31 eller fax + 46 (0) 8 660 81 43) De aktieägare som önskar deltaga vid bolagsstämman och som har sina aktier förvaltarregistrerade måste senast torsdagen den 12 april 2001 låta registrera aktierna i eget namn, s k rösträttsregistrering. Aktieägare får vid bolagsstämma medför ett eller två biträden. Vänligen notera att anmälan härom i så fall skall ha gjorts till bolaget senast kl 16.00 tisdagen den 17 april 2001 Dagordning 1. Val av ordförande vid stämman; 2. Upprättande och godkännande av röstlängd; 3. Val av en eller två justeringsmän; 4. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad; 5. Godkännande av styrelsens förslag till dagordning; 6. Framläggande av årsredovisningen och revisionsberättelsen samt koncernredovisningen och koncernrevisionsberättelsen; 7. Beslut om fastställelse av resultaträkningen och balansräkningen samt koncernens resultaträkning och balansräkning; 8. Beslut om disposition beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen; 9. Beslut i fråga om ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktör för 2000 års förvaltning; 10. Val av nomineringskommitté; 11. Beslut om styrelsens arvodering; 12. Val av styrelse; 13. Övriga frågor. Stockholm den 20 mars 2001 Styrelsen Facile & Co är ett innovatvt bolag vars verksamhet är inriktat på att bygga premium varumärken inom dryckessektorn. Bolaget är noterat på NGM (tidigare SBI). För ytterligare information vänligen kontakta: VD James Roberton + 44 (0) 7932 058198, eller james.roberton@facile.co.uk ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00500/bit0001.pdf