James Roberton ny VD i Facile

Report this content

James Roberton ny VD i Facile James Roberton har utsetts till VD i Facile & Co. James är chef för verksamheten i Storbritannien och efterträder Jens Häger som lämnar företaget på egen begäran. Jens Häger kommer att stå till bolagets förfogande under den närmaste tiden. "Det har varit en spännande och givande tid. I och med att verksamheten blivit så fokuserad på den brittiska marknaden har vi kommit fram till att VD bör finnas på plats i Storbritannien", säger Jens Häger. "Jens har gjort ett mycket bra jobb med att föra in Facile i en ny fas i bolagets utveckling, inte minst genom att driva igenom Faciles börsnotering.", säger Faciles nye VD James Roberton. "James Roberton är en fantastisk marknadsförare och har skött lanseringen i Storbritannien på ett föredömligt sätt", säger Philip Diklev, Faciles arbetande styrelseordförande. Som en följd av VD-bytet avser styrelsen att inom kort kalla till extra bolagsstämma för att utse nya styrelseledamöter. James Roberton och Lena Torlegård föreslås till nyval i styrelsen. Jens Häger och Christer Ahlgren utträder ur styrelsen. Facile & Co är det kvalitetsinriktade och varumärkesbyggande svenska sprithuset. Sedan i april i år är Faciles aktie noterad på SBI-listan. För ytterligare information, kontakta: Philip Diklev, styrelseordförande 070-796 82 40 Jens Häger 0709-54 90 88 James Roberton +44-7932-05 81 98 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00040/bit0002.pdf