FACIT.com lanserar bloggtjänst för nybilsköparna

Report this content

Nybilsguiden FACIT.com lanserar idag bloggtjänsten Twingly Blogwatch. Andras åsikter i sociala medier har stor inverkan på våra köpbeslut och det gäller även för nybilsköpet. Därför lyfter FACIT.com nu fram bilbloggarnas åsikter om olika bilar direkt på sin webbplats och ger bilköparna vägledning vid valet av ny bil.

– Att förenkla nybilsköpet är FACIT.coms motto. Därför tycker vi det är naturligt att våra besökare skall få tillgång till vad som sägs om bilmodellen de tittar på i sociala medier. Att köpa en ny bil är svenska hushålls näst största investering. Därför är det inte konstigt att man lyssnar till vad vänner, kollegor och andra bilköpare har för erfarenheter av en viss bil, säger Victor Dahlborg, VD på FACIT.com

Genom Twingly Blogwatch visas alla inlägg där bloggare har omnämnt en specifik bilmodell i samband med den modellens sida på FACIT.com. Det gör att besökarna lätt hittar blogginlägg om just den bilmodell man är intresserad av, samtidigt som bloggarna får en länk och besökare till sin blogg.

-   Som bilbloggare ser jag genom FACIT.com möjliheter att nå ut med mina biltester till en relevant målgrupp och samtidigt få in fler besökare till min egna blogg, säger Timo på bilbloggen Fixarfarsan.se.

-   Med all säkerhet är det intressant för nybilsköpare att även höra åsikter från personer som faktiskt testat bilen. Då kan man vid en senare provkörning ha dessa åsikter i bakhuvudet och själv bilda sig en uppfattning om det som har fått ris eller ros. Sen är det givetvis bra för oss som testar bilar att synas på fler ställen - syns man inte så finns man inte som det så fint heter, säger Bobby Green, bilbloggare på feber.se.

Så här får du som bilbloggare in dina poster på FACIT.com

1. För att din post ska dyka upp på Facit.com länkar du till den bilmodell du skrivit om (t.ex. en Volvo V70 kombi)

2. Gå sedan till http://www.twingly.com/ping och ange din bloggs url, så dyker ditt inlägg upp på bilmodellens sida på FACIT.com. Därmed prioriteras din bloggpost och inlägget kommer upp snabbare.

3. När du gjort detta kommer även dina framtida bloggposter (som handlar om en bilrecension eller test av en bilmodell) att automatiskt hamna på rätt bilmodell på facit.

För mer information, kontakta:
Victor Dahlborg, Facit.com. victor.dahlborg@facit.com, 0709-25 35 95
Peter Bláha, VD för Twingly, peter.blaha@twingly.com, 0773-707773

Om FACIT.com
FACIT.com är Sveriges första märkesoberoende köpguide för nya bilar som förenklar nybilsköpet. På FACIT.com kan man
jämföra alla nya bilar och återförsäljare på ett ställe och hitta en bil som passar såväl behov som plånbok. I maj lanserade företaget en ny sajt där bilköparna även kan ta del av pågående nybilskampanjer, recensioner och smarta kalkyler. Företaget har sitt huvudsäte i Stockholm. Magnus Tucheck är grundare till bolaget och Victor Dahlborg dess VD.

Twingly kopplar ihop företag med sociala medier och gör det möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter. Företaget grundades 2006 och används av medieföretag, e-handelssajter och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen. 2009 utnämndes Twingly till årets IT-utmanare av tidningen Veckans Affärer och i november 2011 rankades Twingly som ett av Sveriges snabbast växande tekniföretag av Deloitte. För bloggare är Twingly ett av de bästa och enklaste kostnadsfria sätten att hitta fler engagerade läsare bland annat genom Bloggportalen, Sveriges största mötesplats för bloggare.

Taggar: