Inbjudan till presskonferens: Facken inom industrin presenterar avtalsförslag

Datum: Måndagen den 2 november 2009 Tid: Klockan 10.00 Plats: Förbundshuset, plenisalen, Olof Palmes gata 11, Stockholm

På presskonferensen presenteras såväl lönekrav som allmänna krav på några viktiga områden. Dessa förslag ska sedan behandlas av respektive förbunds beslutande organ. Senast den 24 november 2009 ska förbunden meddela Facken inom industrins kansli om de ansluter sig till förslagen i den så kallade avtalspolitiska plattformen. Senast den 31 december 2009 ska kraven överlämnas till arbetsgivarna. På presskonferensen medverkar: Ulf Bengtsson, förbundsordförande Sveriges Ingenjörer Cecilia Fahlberg, förbundsordförande Unionen Stefan Löfven, förbundsordförande Industrifacket Metall Hans-Olof Nilsson, förbundsordförande Livsmedelsarbetareförbundet Jan-Henrik Sandberg, förbundsordförande Svenska Pappersindustriarbetareförbundet Per-Olof Sjöö, förbundsordförande GS _________ Lasse Ankarfjäll Pressombudsman IF Metall, tfn 070-535 60 64 lars.ankarfjall@ifmetall.se