Fackförbundet STs guldnål 2009

Nedan personer mottog vid förbundsstämman den 27 maj STs guldnål för lång (minst 15 år) och väl genomförd facklig verksamhet. Kjell Leandersson, Försäkringskassan, Jönköping Motivering: ”Kjell Leandersson har under lång tid och på ett ambitiöst sätt tagit sig an och skapat ordning i ST inom Försäkringskassans ekonomi. Han är också en noggrann person som alltid ställer upp för facket och medlemmarna”. Gun Smed, Skatteverket, Dalarna Motivering: ”Gun Smed har ett djupt engagemang i fackliga frågor vilket har givit henne nära kontakt med medlemmarna. Hon har särskilt drivit arbetsmiljö- och lönefrågor och åstadkommit goda resultat inom dessa områden”. Johny Lindell, Räddningsverket, Skövde Motivering: ”Johny Lindell har under en lång tid hållit samman en avdelning med verksamhet från Lund i söder till Sandö i norr. Hans ambitiösa arbete har givit honom ett mycket stort förtroendekapital hos medlemmarna. Johny Lindells strategiska och operativa kunskaper har varit ett starkt stöd för avdelningen, inte minst i förhandlingssituationer.” Margaretha Hofvenstam, Åklagarväsendet, Gävle Motivering: ”Margaretha Hofvenstam är engagerad och drivande i fackliga frågor och har goda kontakter med såväl medlemmar och arbetsplatsombud som med arbetsgivaren. Hon är en ypperlig förhandlare som alltid ser till medlemmarnas bästa. Margaretha Hofvenstam ser de stora perspektiven, är osjälvisk, orädd och har stor integritet .” För ytterligare information, kontakta Fackförbundet ST: Malin Brikell, pressekreterare, tfn. 070- 307 71 77