Gävlebo får Fackförbundet STs guldnål

Margaretha Hofvenstam från Gävle får Fackförbundet STs guldnål för lång och väl genomförd facklig verksamhet. Guldnålen delas ut vid förbundsstämman den 27 maj 2009. Margaretha Hofvenstam har varit ordförande i ST inom Åklagarväsendet sedan 1988. Motiveringen lyder: ”Margaretha Hofvenstam är engagerad och drivande i fackliga frågor och har goda kontakter med såväl medlemmar och arbetsplatsombud som med arbetsgivaren. Hon är en ypperlig förhandlare som alltid ser till medlemmarnas bästa. Margaretha Hofvenstam ser de stora perspektiven, är osjälvisk, orädd och har stor integritet .” Övriga mottagare av Fackförbundet STs guldnål är: Kjell Leandersson, Försäkringskassan, Jönköping Gun Smed, Skatteverket, Dalarna Johny Lindell, Räddningsverket, Skövde För ytterligare information, kontakta Fackförbundet ST: Margaretha Hofvenstam, tfn. 070-681 74 51 Malin Brikell, pressekreterare, tfn. 070- 307 71 77