Lunchseminarium 24 maj om offentlig upphandling

Välkommen till ett seminarium där Fackförbundet ST presenterar rapporten ST om offentlig upphandling. På seminariet deltar Britta Lejon, ordförande i ST, rapportförfattarna Veera Littmark, förbundsjurist och Karin Morild, utredare, samt Anki Elken, ansvarig Offentlig marknad på Proffice.

ST menar att konkurrensen om kontrakten vid offentlig upphandling inte ska ske genom att det tummas på kvalitet, arbetsmiljö eller anställningsvillkor. Vår ståndpunkt är att upphandlingar inte får medföra att öppenhet och rättssäkerhet riskeras genom att myndighetsutövning läggs ut på entreprenad. På samma sätt får inte yttrandefriheten och meddelarfriheten inom den offentliga förvaltningen sättas ur spel genom upphandlingen.

Tid: Fredag 24 maj, lunch serveras från klockan 11.30, seminarium klockan 12.00-13.00.

Plats: TCO, Linnégatan 14, Stockholm

Har du inte möjlighet att komma kan du följa seminariet via vår webb. Vill du twittra använd gärna STlou som hashtag.

För mer information kontakta Sofia Johansson, pressekreterare, på telefon 070-314 52 73 eller via sofia.johansson@st.org

Fackförbundet ST är det största facket inom statlig sektor. För mer information se www.st.org