Nya juridiska tjänster för STs medlemmar

Fackförbundet ST kan nu i samarbete med Avtal24 erbjuda våra medlemmar att skriva testamente, samboavtal, äktenskapsförord och skuldebrev via Avtal24s webbplats. Tjänsterna är kostnadsfria under de tre första månaderna som ny medlem i ST samt för alla medlemmar som har tecknat STs livförsäkring via Förenade Liv.

42 000 av STs medlemmar kan ta del av de helt kostnadsfria juridiska webbtjänsterna. Samarbetet med Avtal24 om juridiska tjänster gäller från den 1 juni 2014.

- Det här är ett väldigt fördelaktigt erbjudande både för våra medlemmar som har STs livförsäkring och för nya medlemmar. Givetvis kommer också de som nytecknar sig för livförsäkringen att kunna ta del av de juridiska tjänsterna, säger Minna Engberg, ekonomichef på Fackförbundet ST.

Vill medlemmar hellre få hjälp av juristerna på Avtal24 så erbjuds de 50 procents rabatt på kostnaden. Det gäller både nya medlemmar och medlemmar som har livförsäkringen. Samtliga STs medlemmar får 20 procents rabatt på alla Avtal24s tjänster.

För mer information kontakta Sofia Johansson, pressekreterare, på telefon 070-314 52 73 eller via sofia.johansson@st.org

Fackförbundet ST är det största facket inom statlig verksamhet. För mer information se www.st.org