ST manifesterar utanför Riksdagen

I morgon, onsdag den 10 april genomför Fackförbundet ST en manifestation utanför Riksdagen till följd av de planerade neddragningarna på Arbetsförmedlingen. Hittills har 4 600 medarbetare varslats om uppsägning och 132 arbetsförmedlingskontor planeras att läggas ner, framför allt i glesbygder och i småkommuner.

- Det är viktigt att staten finns i hela landet. Oavsett var människor bor ska de ha tillgång till statlig service, säger STs ordförande Britta Lejon.

- ST håller med om att Arbetsförmedlingen behöver reformeras. Men det kan inte göras genom att dränera myndigheten på resurser och dra in Arbetsförmedlingens lokala närvaro, fortsätter Britta Lejon.

STs krav till riksdagsledamöterna:

• Lägg inte ner Arbetsförmedlingen.
  • Fråga oss hur Arbetsförmedlingen kan göras om.
  • Ta ert politiska ansvar!

Manifestationen sker på Riksgatan (mellan de båda riksdagshusen kl. 11.30-12.30). Medverkar gör STs medlemmar och förtroendevalda från ST på Arbetsförmedlingen med flera, förbundsordförande Britta Lejon och Fredrik Andersson ordförande för ST på Arbetsförmedlingen.

För mer information kontakta: STs pressansvarige Marie Martinsson 070-314 52 73, press@st.org

Fackförbundet ST är det största facket inom statlig sektor och har idag över 95 000 medlemmar. För mer information se www.st.org

Om oss

ST är det största fackförbundet inom statlig sektor. ST har cirka 95 000 medlemmar inom statliga myndigheter, universitet och högskolor, statliga bolag och affärsverk. STs grundidé är att samla alla på samma arbetsplats i en fackförening.