Tack för ditt jobb!

Fackförbundet ST hyllar våra medlemmar i en ny kampanj. Vi tackar våra medlemmar för alla människor i samhället som de hjälper och för allt hårt arbete som de lägger ner. Idag startar vi Tack-kampanjen för att öka stoltheten bland de som jobbar på statligt uppdrag.

Som experter på arbetsplatser inom staten vet vi på Fackförbundet ST mer än de flesta om arbetsvardagen för de som jobbar på statligt uppdrag. De får inte den uppmärksamhet som de förtjänar men de är hårt arbetande individer som bär samhället på sina axlar. Genom hela livet finns ST:s medlemmar där för att hjälpa till i välfärden, de arbetar med föräldraledighet, jobb, utbildning, deklaration och pension.

- Vi i ST vill ta tillfället i akt och hylla de som sällan hyllas. Vi vill lyfta fram de statliga medarbetare som med stolthet arbetar hårt för att vårt samhälle ska vara så bra som möjligt att leva i, säger Anna Wickman, kommunikationschef på Fackförbundet ST

Tackkampanjen är en fortsättning på kampanjen På statligt uppdrag som startade i våras. Många medlemmar har deltagit i På statligt uppdrag genom att berätta om sina arbetsinsatser och fotat i sin vardag. Nu vill vi gå vidare och tacka STs medlemmar för att de kämpar för att vara till nytta för medborgarna.

- Vi vill ge våra medlemmar bättre förutsättningar på jobbet. Vi kämpar för att de på statligt uppdrag ska få arbeta med sina kärnuppgifter. ST vill medverka till att utveckla den bästa statsförvaltningen i världen, fortsätter Anna Wickman.

Kampanjen som startar med en tackfilm som visas på TV, på bio och i sociala medier. Dessutom kompletteras kommunikationen med banners och material på statliga arbetsplatser runt om i landet. Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Acne Advertising och du hittar filmen här http://www.statligtuppdrag.se/

För mer information kontakta Sofia Johansson, pressekreterare, på telefon 070-314 52 73 eller via sofia.johansson@st.org

Fackförbundet ST är det största facket inom statlig sektor. För mer information se www.st.org