Tvärfackliga nätverket Fritt Fram till Springpride

Det tvärfackliga nätverket Fritt Fram deltar i Springpride i Eskilstuna den 9 maj i år. Nätverket startade år 2008 i syfte att utveckla och synliggöra de fackliga organisationernas arbete med HBT-frågor i arbetslivet. 26 fackförbund, som tillsammans har omkring 3,9 miljoner medlemmar, deltar i nätverkets arbete. Detta innebär att HBT-frågorna är en av de största tvärfackliga frågorna på såväl nationell som internationell nivå. Paneldebatt Under Springpride arrangerar Fritt Fram bland annat en paneldebatt angående HBT-frågor i arbetslivet. Representanter från Fackförbundet ST, IF Metall och SSR deltar i debatten och kan berätta mer om det unika samarbetet mellan facken i dessa frågor. Tid: Lördagen den 9 maj 2009, kl. 12.00-13.00. Plats: ABF-huset i Eskilstuna, Springpride är en mindre version av den årliga Pride-festivalen. För ytterligare information, kontakta Fackförbundet ST: Magnus Alensand, projektledare, tfn. 073-331 53 68 Malin Brikell, pressekreterare, tfn. 070- 307 71 77