Vem ska vara din hjälte i staten?

Idag startar vi en kampanj i digitala medier som heter På Statligt Uppdrag. Syftet med kampanjen är att uppmärksamma de som arbetar i statlig verksamhet och visa på deras kompetens.

Första steget i kampanjen är att rösta på en av fem skådespelare, som i en film och annat kan representera en hjälte i staten. Hjältarna är alla experter på sitt uppdrag att gestalta och de har olika karaktär. Det går att välja mellan Nanna Blondell, valfri Skarsgård, Shima Niavarani, Dolph Lundgren eller Noomi Rapace. Även anställda inom staten kommer att få anmäla sitt intresse att delta i filmen.

- I kampanjen riktar vi oss till unga som arbetar eller som är på väg att börja arbeta i statlig verksamhet. Vi vill påverka utvecklingen av statlig verksamhet utifrån medborgarnas behov och medarbetarnas kompetens, säger Britta Lejon, ordförande i Fackförbundet ST.

Kampanjen ska skapa engagemang att delta och förhoppningsvis vill anställda bidra med beskrivningar av deras arbetsplatser och förslag på hur arbetet där och i staten generellt kan bli ännu bättre. Förslagen kommer vi i ST använda i vårt arbete för att förbättra och utveckla de statliga verksamheterna.

Kampanjen görs i samarbete med Reformklubben/ReformAct och med Stina Morian. Den är ett led i att öka dialogen mellan Fackförbundet ST och nyanställda i statlig verksamhet.

För mer information kontakta Sofia Johansson, pressekreterare, på telefon 070-314 52 73 eller via sofia.johansson@st.org

Fackförbundet ST är det största facket inom statlig verksamhet. För mer information se www.st.org