Factum Electronics Holding AB (publ) DELÅRSRAPPORT Januari – september 2011

• Factumkoncernens omsättning för det tredje kvartalet 2011 uppgick till MSEK 3,1 (1,2). Omsättningen för niomånadersperioden uppgick till MSEK 9,1 (4,6).
  • Rörelseresultatet för det tredje kvartalet var MSEK 0,6 (-2,8) och för niomånadersperioden MSEK -2,7 (-8,3). Nettoresultatet för kvarvarande verksamhet, tredje kvartalet, uppgick till MSEK -6,9 (-3,0) och för niomånadersperioden MSEK -10,3 (-8,6) eller SEK -5,94 (-0,04) per aktie.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick för det tredje kvartalet till MSEK -1,5 (-1,3) och för niomånadersperioden MSEK -3,1 (-6,6) eller SEK -1,77 (-0,03) per aktie.
  • Koncernens likvida medel uppgick vid periodens slut till MSEK 0,2 (vid årsskiftet 4,2) vilket motsvarar SEK 0,14 (0,01) per aktie.
  • Eget kapital i koncernen uppgick vid periodens utgång till MSEK 0,5 (vid årsskiftet 13,9) eller SEK 0,31 (0,03) per aktie. Koncernens soliditet uppgick vid periodens utgång till 11 (vid årsskiftet 67) procent.
  • Koncernens tidigare redovisade uppskjutna skattefordran om MSEK 7,5 har skrivits ned till noll.

Händelser efter periodens slut

• Styrelsen har upprättat kontrollbalansräkningar i Factum Electronics Holding AB och det helägda dotterbolaget Factum Electronics AB. Kontrollbalansräkningen i Factum Electronics Holding AB visade att aktiekapitalet inte var förbrukat med mer än hälften. Kontrollbalansräkningen i Factum Electronics AB utvisade ett negativt eget kapital. Extra bolagsstämma i dotterbolaget Factum Electronics AB har beslutat att bolaget ska fortsätta verksamheten och inte gå i likvidation.
  • Betydande försäljning av digitalradioutrustning gjordes till Korea och Hong Kong, vilket indikerar att det fjärde kvartalet skulle följa samma positiva utveckling som föregående kvartal.