Styrelsen i Effnet Holding offentliggör informationsmaterial

Idag inleds teckningsperioden för Effnet Holding AB:s företrädesemission som godkändes på extra bolagsstämma den 14 oktober 2009. Informationsmaterial avseende företrädesemissionen och anmälningssedlar tillhandahålls på Effnet Holdings hemsida, www.effnetholding.se. Informations-materialet har distribuerats till samtliga direktregistrerade aktieägare i Effnet Holding och finns även tillgängligt på Remiums hemsida, www.remium.com. Villkor i korthet En (1) befintlig aktie berättigar till teckning av en (1) ny aktie. Emissionskursen är 9 öre (0,09 kronor) per aktie. Tidplan Teckningsperiod 23 oktober – 6 november 2009 Handel med teckningsrätter 23 oktober – 3 november 2009 Handel med betalda tecknade aktier 23 oktober 2009 till dess emissionen registreras vid Bolagsverket Emissionen tillför vid full teckning Effnet Holding cirka 10 miljoner kronor före avdrag för emissionskostnader. Bolagets huvudägare har förbundit sig att minimum teckna sig för sina respektive ägarandelar pro rata vilket sammanlagt motsvarar cirka 24 % av emissionen. Effnet Holdings certified adviser är Remium.