Förändring av antalet aktier och röster i AB Fagerhult

AB Fagerhult (”Bolaget”) har som tidigare offentliggjorts genomfört en företrädesemission om totalt 50 298 038 nya aktier. Aktierna i emissionen har under juni 2019 registrerats vid Bolagsverket, varigenom antalet aktier respektive röster i Bolaget ökade med 50 298 038.

Före registreringen av de nya aktierna fanns sammanlagt 126 894 805 aktier och röster i Bolaget. Per den 28 juni 2019 finns det sammanlagt 177 192 843 aktier och röster i Bolaget.

Informationen är sådan som Fagerhult är skyldigt att offentliggöra enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom Fagerhults ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 juni 2019 kl. 11.00 CET.

Habo den 28 juni 2019

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 4 900 anställda och verksamheter i mer än 30 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, iGuzzini, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan Lighting, Eagle Lighting, I-Valo, Arlight, Lighting Innovation, LED Linear, WE-EF och Veko. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq Nordiska Börs i Stockholm.