Ny verkställande direktör på AB Fagerhult Till ny verkställande direktör på AB Fagerhult har utsetts Per Borgvall. Per Borgvall kommer från IMI Indoor Climate AB i Borås, där han är verkställande direktör och chef för en av fem divisioner i den brittiska industrikoncernen IMI Plc som är noterad på Londonbörsen. Divisionen omsätter cirka 2 200 Mkr och har 1 600 medarbetare i 20 länder. Per Borgvall har varit verksam inom byggsektorn närstående industri under sitt yrkesliv. I huvudsak har han arbetat med teknisk försäljning och företagsledning. Per Borgvall (46) är utbildad civilingenjör och bor i Herrljunga. Bo Eveborn lämnar Fagerhult efter mer än 14 år som verkställande direktör. Tillträde på den nya befattningen beräknas ske under de närmaste månaderna. Habo den 17 februari 2004 AB Fagerhult Bo Eveborn Upplysningar kan lämnas av Anders Frick, styrelseordförande, tel 0033 492929865 eller 070-8918255. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/17/20040217BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/17/20040217BIT00650/wkr0002.pdf