Pozzo LED med perfekt jämnhet

Nu finns storsäljaren Pozzo även i utförande med LED. Med sin runda form och perfekta jämnhet kommer den att vara en användbar komponent i spännande belysningslösningar. Med Delta-bländskyddet möter Pozzo LED standardens krav på 3000 cd/m2 för bildskärmsarbete.

Nya Pozzo LED är en armatur för infällnad i undertak och den finns med opalt och microprismatiskt bländskydd (Delta). Det opala bländskyddet ger en högre ljushet och lämpar sig där belysningen ska ha en tydligare estetisk effekt. Delta-bländskyddet ger perfekt jämnhet tack vare en tunn opal diffusor som sitter på insidan. Utförandet med Delta ger en högre verkningsgrad och möter även belysningsstandardens (EN 12464-1) krav på 3000 cd/m2 för bildskärmsarbete.

– Vi är riktigt stolta över att nu kunna presentera en rund och jämn LED-armatur med Delta-bländskydd, säger produktchefen Lars Eriksson.

Med denna produktlansering är Pozzo-serien en komplett armaturfamilj som kan användas i alla applikationer för kontorsmiljöer.

Detaljerad produktinformation hittar du på Fagerhults webbplats www.fagerhult.se.

För mer information kan du kontakta:

Lars Eriksson
Produktchef
tel: 036 10 85 83
mejl: lars.eriksson@fagerhult.se

Fagerhult utvecklar, tillverkar och marknadsför professionella belysningssystem för publika miljöer såsom kontor, skolor, industrier och sjukhus. Vår verksamhet bedrivs med ständigt fokus på design, funktion, flexibilitet och energibesparande lösningar. Fagerhult är en del av Fagerhultgruppen, en av Europas ledande belysningskoncerner med verksamhet i fler än 15 länder. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.