Produktnyheter med LED

Nu lanseras Nixi och Wallwing som är två helt nya LED-armaturer från Fagerhult. Nixi kännetecknas av funktionalitet och perfekt allmänljus. Wallwing är en väggarmatur som passar för belysning i korridorer och trapphus.  Även industriarmaturen Kaptur och underskåpsarmaturen Zest har gjorts om från grunden och finns nu med LED.

Nixi har en opal och jämn kupa som ger ett behagligt ljus. Funktionalitet är Nixis ledord och den kommer i utföranden för montage på vägg, tak och som infälld. Den finns även med nödljus och inbyggda sensorer.

Wallwing är en ny LED-armatur med avbländat ljus för belysning i korridorer och trapphus. Den ger ett ljus som både visar vägen och lyfter den upplevda känslan i rummet. Det finns möjlighet att fräsa in exempelvis rumsnummer på armaturen, något som kommer bli användbart på hotell och i kontorskorridorer.

Underskåpsarmaturen Zest kommer nu med LED. Den har gjorts om från grunden, slimmats och försätts med LED. Även den inkapslade industriarmaturen Kaptur har gjorts om för LED och den nya versionen är en driftsäker LED-armatur med enkelt underhåll och lång livslängd.

Detaljerad produktinformation hittar du på vår webbplats www.fagerhult.se.

För mer information om Nixi, Wallwing och Zest LED kan du kontakta:

Peter Björkman
Produktchef
tel: 036 10 87 01
mejl: peter.bjorkman@fagerhult.se

För mer information om Kaptur LED kan du kontakta:

Magnus Sjöberg
Produktchef
tel: 031 722 7106
mejl: magnus.sjoberg@fagerhult.se

Fagerhult utvecklar, tillverkar och marknadsför professionella belysningssystem för publika miljöer såsom kontor, skolor, industrier och sjukhus. Vår verksamhet bedrivs med ständigt fokus på design, funktion, flexibilitet och energibesparande lösningar. Fagerhult är en del av Fagerhultgruppen, en av Europas ledande belysningskoncerner med verksamhet i fler än 15 länder. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.