Falck utökar med bolagsjurist

Falck Emergency utökar verksamheten med en bolagsjurist.

Michaela Karlsson är ny bolagsjurist på Falck Emergency och kommer närmast från Familjens jurist i Jönköping där hon har arbetat med familje- och privaträtt. I sin roll som bolagsjurist på Falck kommer hon bland annat att arbeta med upphandlingar, avtalsuppföljningar och agera bollplank i juridiska frågor.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att börja på Falck Emergency. Det är en rolig utmaning med stor möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling. Min förhoppning är att kunna bidra med en drivkraft och att inom det juridiska området kunna bidra till en förbättring och effektivisering inom företaget, säger Michaela Karlsson.

- Falck växer hela tiden och det känns naturligt och viktigt att utöka med en bolagsjurist. Det känns väldigt roligt att få välkomna Michaela till Falck. Hon har kvaliteter och erfarenheter som kommer att vara till stor nytta i vår verksamhet. Tillsammans kommer vi att kunna bygga ett ännu bättre och ännu mer framtidsorienterat Falck, säger Sven Engquist, vd Falck Emergency.

Michaela tillträdde sin tjänst i februari och kommer att utgå från Falcks nya kontor i Jönköping Science Park.

Sven Engquist, vd Falck Emergency: 070-6382802
Lotta Smith, Kommunikationsansvarig Falck Sverige: 073-3730112