Fyra varierade nyheter till Fältöversten

Report this content

Demokratiska naglar, mer fika, älskad italiensk mat och lekfull design. Under hösten har Fältöversten på Karlaplan fått tillskott av fyra nyheter som ytterligare stärker platsens varierade utbud. Under oktober, november och december har Nail Democracy, Espresso house, Il Marchese och Lagerhaus öppnat.

Fältöversten invid Karlaplan samlar idag många omtyckta koncept inom mode, skönhet, service, mat och dryck. Under hösten har handelsplatsen fått tillskott av fyra nyheter i fyra olika segment.

Den 6 december öppnade Nail Democracy, en nagelsalong där kreativitet och visionärt mode är lika viktigt som mångfald, jämlikhet och schyssta arbetsvillkor. Grundarna Frida Selkirk och Silvia Adlesic Holmgren har som mission att göra nagelbranschen mer positiv, tillgänglig och rättvis – och samtidigt kul och lekfull.

Den 30 november öppnade den italienska restaurangen Il Marchese i Vissanis tidigare lokaler. Allt det bästa från det italienska köket erbjuds här – som egentillverkad färsk pasta, krispig pizza, risotto och god italiensk dryck.

Lagerhaus och Espresso House har funnits på Fältöversten sedan tidigare, men nyöppnar nu i nya större lokaler. Den 18 oktober öppnade Lagerhaus igen efter att de stängde sin butik i januari 2021. Espresso House har tidigare haft ett mindre café i Fältöversten, och den 19 november öppnade de i nya större lokaler med ett bredare sortiment.

- Det är så roligt att få välkomna både nya och nygamla koncept till Fältöversten. Vi strävar efter att ha en bredd här på handelsplatsen som kan tillgodose alla möjliga behov som dyker upp i karlaplanarnas vardag. De här fyra tillskotten går helt i linje med detta – samtidigt som de tillför en för många välbehövlig guldkant, säger Tobias Edberg, centrumchef.

Nyöppningar på Fältöversten hösten 2021

• Il Marchese öppnade den 30 november. Restaurangen har entré från Valhallavägen 142.
  • Nail Democracy öppnade den 6 december bredvid Sabis
  • Espresso House nyöppnade den 19 november invid entrén mot Karlaplan
  • Lagerhaus nyöppnade den 18 oktober i en lokal mellan Fältöverstens sko- och nyckelservice och Systembolaget

För mer information, vänligen kontakta:
Bodil Hassel, presskontakt
Email: bodil.hassel@amffastigheter.se

• • •

I Fältöversten samlas alla som bor och lever kring Karlaplan. Vi är en naturlig del av stadsdelen och erbjuder shopping med ett 60-tal butiker, servicetjänster, skönhetskoncept och restauranger. Fältöversten invigdes 1973 och ägs sedan 2012 av AMF Fastigheter som arbetar för att skapa platser där människor vill vara.

Taggar: