Premiär för ny teblandning för karlaplanare

På söndag, den 18 oktober, är det världspremiär för Karlaplansblandningen, ett te framtaget av Kahls och matprofilen Sigrid Bárány i samarbete med Fältöversten. Ett svart, rökigt te med smak av citrustoner och bergamott. Efter premiären kommer blandningen att finnas till försäljning på Kahls i Fältöversten.

Om Södermalm har sin Söderblandning borde väl Karlaplan ha sin Karlaplansblandning? Så resonerade Fältöversten när de tillsammans med Kahls och matprofilen Sigird Bárány tog fram den första, unika teblandningen för alla som bor runt Karlaplan. På söndag den 18 oktober har teblandningen världspremiär i Fältöversten

– Vi ville ta fram ett te som utgick ifrån karlaplanaren. Och det resulterade i ett svart, rökigt te med citrustoner och bergamott. Klassiskt men ändå med en modern tvist, säger Sigird Bárány.

Caroline Sjöblom är marknadsansvarig på Fältöversten och initiativtagare till projektet:
– Det känns roligt att ta fram en helt ny produkt anpassad efter de som bor här i området. Våra kunder är en medveten målgrupp, till och med lite kräsna ibland. Men vi hoppas att Karlaplansblandningen faller dem i smaken.

På söndag den 18 oktober kl. 13 har Karlaplansblandningen världspremiär i Fältöversten. Då berättar Sigird Bárány mer om projektet och det bjuds på te och tilltugg. Blandningen kommer framöver att finnas till försäljning på Kahls i Fältöversten.

Caroline Sjöblom, marknadsansvarig Fältöversten
E-post: Caroline.Sjoblom@amffastigheter.se
Telefon: 08-696 33 69

I Fältöversten samlas alla som bor och lever kring Karlaplan. Vi är en naturlig del av stadsdelen och erbjuder shopping med ett 50-tal butiker, servicetjänster och restauranger.