Sabis öppnar flaggskeppsrestaurang i Fältöversten

Den prisbelönade mataffären Sabis öppnar restaurang Slagteriaktiebolaget i Fältöversten. Restaurangen är en hyllning till Sabis långa historia och passion för mat. Etableringen är en del i Fältöverstens målmedvetna arbete att göra Karlaplan till en stadsdel med många spännande matupplevelser.

– Östermalmsborna har alltid haft ett stort matintresse, ett engagemang som växt sig allt starkare de senaste åren. Därför vill vi bidra till att göra Karlaplan till en attraktiv mötesplats för alla matälskare, säger Henriette Johansson, centrumchef för Fältöversten.

Förra året öppnade Klang Market och tidigare i år flyttade Sveriges största Joe & the Juice in i Fältöversten. Mat- och hälsokostbutiken Blueberry håller numera till precis innanför entrédörrarna mot Karlaplan. Slagteriaktiebolaget är speciellt eftersom många Östermalmsbor har en stark relation till dess ägare Sabis.

– Sabis har funnits hos oss i över 20 år och alltid varit mycket uppskattade. Med Slagteriaktiebolaget kan vi nu erbjuda våra besökare ett nytt sätt att njuta av Sabis mat. Det blir ett fantastiskt tillskott i Fältöversten, fortsätter Henriette.

Precis som namnet antyder kopplar Slagteriaktiebolaget till Sabis historia med köttbodar där kött och charkuterier har en framträdande roll. Men självklart kommer man också erbjuda sina gäster läckerheter från havet och vegetariskt, allt samlat i en modern bistromeny.

– Vi har en lång historia i Fältöversten och utvecklar nu vårt erbjudande till alla kunder och boende kring Karlaplan. Det är fantastiskt kul att få lyfta butikens matupplevelse också till restaurangen och att vara en del i denna matsatsning, säger Marcus Ekman, driftchef på Sabis.

Slagteriaktiebolaget kommer öppna senare under hösten.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Cecilia Elovsson, PR och Information, AMF Fastigheter
Cecilia.Elovsson@amffastigheter.se

Kort om Fältöversten
I Fältöversten samlas alla som bor och lever kring Karlaplan. Vi är en naturlig del av stadsdelen och erbjuder shopping med ett 50-tal butiker, servicetjänster och restauranger.