177 500 VM-biljetter sålda

I dag invigs skid-VM. Nu, med några timmar kvar till invigningen, har 177 500 biljetter sålts:
- Vi är väldigt glada över det stora intresset, säger Kent Lövgren, marknadschef för Falun2015.

Vid lunchtid drar det första loppet under Falun2015 då damerna åker kvalloppet över 5 kilometer. En och en halv timme senare startar herrarna på den dubbla distansen. I potten finns platser till samtliga individuella lopp under VM.
VM-temperaturen stiger för varje timme som går och nu med några timmar kvar till invigningen har 177 500 biljetter sålts:
- Intresset för skid-VM bara stiger. Vi vill uppmana att alla som planerar att komma hit och besöka folkfesten att köpa biljetter i god tid, säger Kent Lövgren, marknadschef för Falun2015.

Det finns biljetter kvar till samtliga dagar bortsett från lördagen 21 februari och Mando Diaos konsert den 23 februari.
- Vi har högt tryck på biljettförsäljningen. Fredagen den 27 februari med herrarnas stafett är den dag där biljettrycket är högst för närvarande, säger Lövgren.

Mottagandet från de gäster som kommit till Falun har varit mycket positivt:
- Vi får kommentarer om att detta är något som de tidigare aldrig sett i ett skidevenemang. Vi kan bjuda på en helt ny dimension när det gäller totalupplevelsen av ett skid-VM. Vi hoppas på att det kommer att vara mellan 8-10 000 besökare på kvällens invigning. Det kommer bli en kväll att minnas, säger Lövgren.

Text och bild är för fri publicering.

Kent Lövgren, marknadschef Falun2015, tel: 070-572 00 25