Arrangörens råd: Köp dina VM-biljetter i tid

Falun2015 kommer att bli en stor folkfest.
I dag såldes biljett nummer 150 000, och därmed har det redan nu sålts fler biljetter än vad det gjordes vid VM i Falun 1993.

- Ett besök på skid-VM är verkligen en heldagsupplevelse. Det kommer att hända väldigt mycket även vid sidan av tävlingarna, säger Kent Lövgren, marknadschef på Falun2015.

Mindre än två veckor återstår till dess att Falun2015 invigs, och det är verkligen högtryck på biljettförsäljningen. Arrangörerna har som ambition att ha sålt 170 000 biljetter innan folkfesten drar igång den 18 februari.
- Vi har en väldigt positiv trend i biljettförsäljningen. Vår prognos har under lång tid visat på över 170 000 sålda biljetter och försäljningen går fortsatt väldigt bra. Vårt mål är att sälja totalt 200 000 biljetter, och vi har goda förhoppningar om att nå dit innan VM är över, säger Kent Lövgren, marknadschef på Falun2015.

I dag såldes biljett nummer 150 000. Därmed har redan nu siffrorna för VM i Falun 1993 passerats. Då var den totala publiksiffran 140 000.

Totalt finns det 35 000 biljetter till salu per dag till den 19 och 21 februari. Övriga tävlingsdagar kommer arrangören sälja något fler biljetter. I den mån det finns biljetter kvar på respektive tävlingsdag kommer de att säljas längs VM-stråket på Lugnet.
- Vi råder alla som vill uppleva VM-festen på plats att köpa biljett redan nu. På två av tävlingsdagarna (21 och 27 februari) är redan nu alla läktarplatser sålda eller bokade, men det finns biljetter kvar på publikområdena. På flera av de andra tävlingsdagarna är det slutsålt på vissa av läktarna, säger Kent Lövgren.

- Ett besök på skid-VM kommer att vara en häftig heldagsupplevelse för hela familjen. Det kommer att hända mycket vid sidan av själva tävlandet. Vi har verkligen fått till en världsunik arena som aldrig tidigare skådats i skidsammanhang. Det handlar dels om vårt digra artistutbud, men även om alla de aktiviteter som finns att uppleva på arenan, både för barn och vuxna. Se till att komma till Lugnet i god tid för att hinna med att uppleva allt det som ett besök på Falun2015 erbjuder, säger Kent Lövgren.

Biljetter kan köpas på www.falun2015.com eller på Dalarnas turistbyråer.

Bildtext
Läktarplatserna till skid-VM i Falun börjar ta slut till vissa tävlingsdagar. Arrangören råder dem som vill besöka VM att köpa sina biljetter i förväg.

Kent Lövgren, marknadschef Falun2015, tel: 070-572 00 25