Fri entré under skid-VM:s första dag

I morgon, onsdag, är det dags: Nu drar VM igång på allvar och som en extra bonus bjuder Falu Energi & Vatten, som Official Supplier till skid-VM, på fri entré under evenemangets första dag.
– Vi vill påminna både Falubor och andra att komma upp till Lugnet för att uppleva VM-arenan. Bara att se den förvandling som Lugnet gått igenom är värt ett besök och självklart hoppas jag att vi redan första dagen skapar en liten folkfest, säger Bengt Gustafsson, vd vid Falu Energi & Vatten.

Den första tävlingsdagen bjuder på 5 kilometer kval, fristil, för damer och 10 kilometer för herrar. Det handlar om de längdåkare som inte tidigare har deltagit i tävlingar arrangerade av FIS, Internationella Skidförbundet.

En sällan skådad arena
Förutom rafflande tävlingar finns redan nu mängder av spännande aktiviteter, utställningar och sevärdheter att ta del av upp på arenan. Hälsa på VM-maskoten Bubo i Buboland, testa Audi Driving Experience, besök Dalarnas 15 kommuner i deras eget House of Dalarna och kolla in olika utställningar och artister. Ett besök på Falun2015 blir en häftig heldagsupplevelse för hela familjen.
– Vid sidan av själva tävlandet pågår en mängd saker. Vi har verkligen fått till en världsunik arena som aldrig tidigare skådats i skidsammanhang. Det handlar dels om vårt digra artistutbud, men även om alla aktiviteter som finns att uppleva på arenan, och det både för barn och vuxna. Så se till att komma till Lugnet i god tid för att hinna med att uppleva allt det som ett besök på skid-VM erbjuder, säger Kent Lövgren, marknadschef för Falun2015.

Köp biljetter redan nu
Biljetter finns kvar till samtliga dagar förutom lördagen den 21 februari, skiathlon för herrar och damer och backhoppning i normalbacken för herrar, samt måndagen den 23 februari, konserten med Mando Diao. Däremot är det fullt på vissa läktare under flera av tävlingsdagarna.
– Vi uppmanar alla som vill uppleva VM-festen på plats att köpa biljett redan nu. I den mån det finns biljetter på respektive tävlingsdag kommer de att säljas på VM-avenyn vid Lugnet, säger Kent Lövgren.

Till onsdagskvällens invigning, som startar 19.00, behövs biljett. Läs mer här: http://falun2015.com/vm-invigningen/

Kent Lövgren, marknadschef Falun2015, tel: 070-572 00 25