VM-låt med fokus på kärlek

Den officiella låten till skid-VM i Falun 2015, Love last forever, har nu släppts. Mando Diao, med rötter i Dalarna, har skrivit låten.
-  Vi ville skriva en låt som förmedlar en känsla av kärleken, säger Gustaf Norén och Björn Dixgård från Mando Diao.

Den 18 februari till 1 mars är det dags för världseliten i längdskidor, backhoppning och nordisk kombination att göra upp om VM-medaljerna i Falun. Det gör de till tonerna av den officiella VM-låten ”Love last forever”, av Mando Diao.
- När vi skrev låten hade vi en vision om att det skulle låta som att musiken var huggen ur ett isberg. Sporten förenar oss som människor, samtidigt som den medför att vi blir ett med naturen, säger Gustaf Norén och Björn Dixgård från Mando Diao.

När Gustaf och Björn fick uppdraget att skriva VM-låten visste de genast att de ville skriva en känslosam låt om evig kärlek. Kopplingen mellan kärleken och sporten ser Gustaf och Björn som självklar.
- Vi ville skriva en låt som förmedlar en känsla. En känsla av kärleken till vintern, naturen men även mellan människor. Sport för människor samman. Alla typer av människor. Det är vårt budskap i låten, berättar Gustaf och Björn.

Sven von Holst är vd för Falun2015 och han är mycket nöjd med VM-låten och de budskap den förmedlar.
- En anledning till att vi arrangerar skid-VM i Falun är att vi älskar skidåkning. Med hjälp av VM får vi tillfälle att sätta skidsporten i strålkastarljuset och därmed visa upp den för världen. Vi tror också att spänningen i samband med tävlingarna förenar människor. Det budskap som Mando Diao förmedlar genom VM-låten passar bra ihop med vår och de aktivas kärlek till sporten och till svenskarnas stora skidhjärta, säger Sven.

Här kan du lyssna på VM-låten på Spotify

Här kan du se videoklippet med VM-låten

Text, bild och länkar är för fri publicering.

Anna Tenfält, Summit Music Management, tel. 070-365 66 25
Sven von Holst, vd Falun2015, tel. 070-578 25 35