Faluns nya nöjespalats invigs

Report this content

I dagarna invigs äntligen Dalarnas nya nöjespalats Falun Bowling & Krog. Det är nu två år sedan det första spadtaget togs till det nya nöjescentrumet – nu står 2 500 roliga kvadrat klara att ta emot ungdomar, vuxna, barnfamiljer och pensionärer.

– Det har länge saknats ett större nöjespalats i Falun och vi har fått så otroligt positiv respons. Det har tagit närmare tio år från första idé tills att vi nu äntligen kan öppna upp dörrarna för att skapa flera olika upplevelser i ett och samma besök, säger Robin Sjöblom, initiativtagare och VD på Falun Bowling & Krog.

slutet av september öppnar Mellansveriges modernaste nöjespalats. Bakom satsningen står familjen Sjöblom som öppnade Rättvik Bowling & Krog för tio år sedan. Krogen blev snabbt populär och Robin Sjöblom, familjens son, började drömma om ett nöjespalats i Falun med större scen och fler bowlingbanor.

Efter många års planerande och två års byggande invigs Falun Bowling & Krog i dagarna. Krogen ligger i centrala Falun och siktar in sig på bred underhållning och publik. Hit ska gammal som ung kunna komma för att njuta av bra artister, ta en bowlingrunda, inta en bättre middag eller busa med kompisarna på barnkalas.

Responsen har varit överväldigande både från nöjeslystna och från artister. Programmet för hösten och vintern är till största del klart även om det ännu bara en bråkdel offentliggjort. De första artisterna som offentliggjorts är bland andra Måns Zelmerlöw, Otto Knows, humorgruppen Småstadsliv, Rebecca och Fiona, Pain, P-Floyd och julshow med John Lindberg Trio.

– För oss är det viktigt att ha ett utbud med bredd. Det är väldigt roligt att vi får ett så fantastiskt gensvar även från artisterna vilket gör att vi kan bjuda på det allra bästa redan från start. Vi vill att nya gäster ska få uppleva vårt ställe helg efter helg och vi riktar oss till olika målgrupper i alla åldrar med olika bakgrund och intressen hela året., säger Robin Sjöblom.

Jonny Gahnshag, kommunalråd i Falun, välkomnar det nya nöjespalatset.

– Det har saknats ett lite bredare ställe i Falun dit olika åldersgrupper kan känna sig välkomna och med etableringen av Falun Bowling & Krog kan stan locka fler besökare under större del av dygnet. Ett nöjesställe, en musikscen och nattklubb som breddar utbudet, helt i linje med vår vision "Ett Större Falun! säger Jonny Gahnshag.

Öppet hus – Nyfikenheten är stor inför öppnandet och därför bjuder Falun Bowling & Krog in allmänheten till öppet hus tisdagen den 26 september klockan 17-22. Det går bra att anmäla sig via facebook https://www.facebook.com/events/165477397354848

Läs mer om Falun Bowling & Krog och boka restaurang och biljetter till evenemang på hemsidan www.falunbowling.se

Namn                       Falun Bowling & Krog

Adress                      Myntgatan 43, 791 60 Falun

Investering               Ca 70 miljoner

Målgrupp                 Nöjessugna i alla åldrar

Innehåll                    Nattklubb, bowling, restaurang

Invigning                  Den 25 september 2017

För att se film från Falun Bowling & Krog, gå in på https://youtu.be/k1YaJmiDP7o

För att se film från Falu Kommun, gå in på https://youtu.be/RT_hBedzNjk

För mer information, kontakta gärna:

Robin Sjöblom, vd Falun Bowling & Krog, robin@rattvikbowling.se

Torbjörn Wallin, styrelseordförande Falun Bowling & Krog, torbjorn@rattvikbowling.se

Jonny Gahnshag, kommunalråd i Falun, tfn 0730-68 23 14, jonny.gahnshag@falun.se

Robert Östman, Fastighetsbolaget, tfn 070 626 10 28, robert.ostman@afidab.se

Karin Pontén, pressansvarig, tfn 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Driftsbolaget Falun Bowling och Krog som är ett helägt dotterbolag till Rättvik Bowling och Krog. Nöjespalatsen ligger centralt i Falun och riktar sig till alla som vill ha kul. Här finns 2 500 kvadrat med restaurang, bowling och scen.

Taggar: