72 nya hyresrätter med sjöläge i Blackeberg

Imorgon, fredag den 16 januari, tar Familjebostäders styrelseordförande Joakim Larsson det första spadtaget för 72 nya lägenheter i Blackeberg. Bostäderna kommer att ha ett unikt läge alldeles intill Mälarens strand.

– Området intill är klassat som kulturhistoriskt värdefull miljö med hus och parkanläggningar från 1800- och 1900-talets början, säger Bosse Östlund, projektledare, Familjebostäder. Vi har därför tagit mycket stor hänsyn till miljön och den omkringliggande bebyggelsen i denna nyproduktion.

Husen är typhus och får putsade fasader i ljusa, milda färger. Genom att bygga dem i en T-form får alla lägenheter minst ett rum med utsikt mot söder och Mälaren. Till de flesta lägenheter hör också en inglasad loggia med samma vattenkontakt. Lägenheternas inredning håller en hög kvalitet med färgsättning som är neutral och ljus.

Hälften av lägenheterna kommer att förmedlas genom Stockholms stads bostadsförmedling. Resten förmedlas genom Familjebostäders interna kö. Inflyttning beräknas till hösten 2009. Entreprenör är IKANO Bostaden.

Tid och plats: Fredag den 16 februari kl. 11.00. Vi samlas på Blackebergsbacken 47 i Bromma.

Mer fakta om lägenheterna och området finns på www.familjebostader.com

Högupplöst bild finns att ladda ner under Pressrum/Bilder.

För mer information kontakta: Mia Wester Carlsson, kommunikatör, telefon 08-737 20 18 eller 070-737 20 18. mia.wester.carlsson@familjebostader.com

Bosse Östlund, projektledare, telefon, 08-737 22 45 eller 070-737 22 45. bo.ostlund@familjebostader.com